Інноваційна технологія з фізичного виховання для дітей дошкільного віку
"ШКОЛА РОЗУМНОГО РУХУ"
ДИТИНА МАЄ ВІДЧУТИ СЕБЕ ГОСПОДАРЕМ СПОРТИВНОЇ ЗАЛИ
Цільове призначення технології:
*формування свідомого позитивного ставлення дітей до особистого здоров'я у процесі рухової творчості.
Гуманність здійснюється за двома напрямками:
1.Відмова від авторитарного стиля директивного навчання, заборон, примусів.
2.Функціонування не репресивної педагогіки, кожна дитина усе цінне для себе має відшукати сама.
ПЕДАГОГ ПРИ ЦЬОМУ БЕРЕ НА СЕБЕ РОЛЬ ПОРАДНИКА, ТОВАРИША, КОНСУЛЬТАНТА, ПОМІЧНИКА.
Педагогічна стратегія невтручання:
*спілкуватися одне з іншим на мові рухів;
*діяти усвідомлено залежно від обставин;
*бачити положення інших дітей у просторі;
* діяти на випередження;
*система завдань, які затребувані в прояві індивідуальних психофізичних кондицій кожної дитини.
Опорні позиції технології:
* кожне завдання має здивувати, втомити, задовольнити;
*від шаблонів і стереотипів до конструктивної діяльності;
*від розумового навантаження - до м'язового через творчий потенціал особистості, її креативне мислення.
Педагогічні завдання інноваційної технології:
*навчання кожної дитини становиться самою собою, не дивлячись на інших;
* опанування простору спортивної зали та простору власних рухових дій;
*розвиток співдружності з власним тілом у процесі фізичного самостійного вдосконалення;
*формування універсальних рухових здібностей кожної дитини.
П'ятий рік наш заклад впроваджує інноваційну технологію з фізичного виховання О.П. Аксьонової "Школа розумного руху".
Гостями таких заходів бувають педагоги різних категорій, так і в цей раз до нас завітали слухачі курсів підвищення кваліфікації при ХАНО. Наші гості побували на бінарному занятті у середній логопедичній групі №10, де діти разом з бджілкою Майєю, виконуючі дуже цікаві захоплюючі завдання, під час яких показали свої знання та вміння, знайшли нектар. Вихователь Кравченко Марина Василівна почала впроваджувати в роботу з дітьми елементи НУШ, а діти дуже вправно працюють з циглинками, створюють з них неймовірні, фантастичні вироби.
Потім наші гості побували на нетрадиційному занятті з фізкультури за методикою О.П.Аксьонової. Перш за все такі заняття сприяють створенню позитивного емоційного настрою у вихованців. Кожна дитина має право виконувати всі рухи зручним для неї способом, відчувати себе при цьому вмілим, сильним, спритним. За бажанням, дитина може створювати власні вправи і запропонувати іншим виконати їх разом.
Вже традиційно, інструктор з фізичного виховання Усенко Тетяна Олександрівна, пропонує нашим гостям стати на деякий час дітьми і погратися всім разом.
Педагоги залюбки виконують вправи, придумують власні, і на деякий час забувають про те, що вони вже є професіоналами своєї справи.